czwartek, 13 sierpnia 2009

Wywiad z Boryssem adminem Wrestlefans oraz komentatorem WWE na ESC i Eurosporcie !!!!!

1.Co sądzi Pan o obecnym stanie WWE i TNA??

Są w dobrym stanie :). Prawda jest jednak taka, że wrestling dzieli się na dwie części – WWE i reszta. TNA jest inną organizacją niż WWE, co nie trudno wychwycić chociażby po ringu. Rozwijają się, ale nie stanowią konkurencji dla WWE. Zapytałem Joego Legenda, jakie odczuł różnice pomiędzy WWE, a TNA od kulis. Odpowiedział, że WWE ma wytyczony kierunek i cel. TNA eksperymentuje - jedna gala może być ustawiona pod młodszą widownię, następna już tylko dla starszych fanów. Kogiel mogiel. Nie zmienia to faktu, że są to dwie najpopularniejsze organizacje na świecie. Fani w jednej i drugiej znajdą coś dla siebie. TNA różni się od WWE tym, że połyka gwiazdy zwolnione przez WWE i wpuszcza je do main eventów, a WWE eksperymentuje z wrestlerami TNA w FCW, a następnie kieruje na test do ECW. Świadczy to o poziomie jednej i drugiej organizacji.

2.Czy WWE4Kids to według Pana geniusz biznesowy Vinca McMahone czy też zabijanie ducha WWE ??

Vince McMahon ogólnie jest niezłym biznesmenem, ale pamiętajmy, że ma sztab ludzi, który mu pomaga w interesach. WWE jest organizacją, która nie wprowadziła ograniczeń wiekowych (a raczej je zdjęła). Młodsza widownia jest dla WWE równie ważna jak ta starsza. Nie miałem okazji rzucić okiem na WWE4Kids, ale co miesiąc otrzymuję WWE Magazine, który przerabiam od deski do deski, mimo że jego zawartość nie jest szczególnie bogata w zakulisowe wydarzenia, czy ciekawostki. Od taka lekka, rozluźniająca lektura. Swoją drogą trwały już pierwsze rozmowy na temat wprowadzenia WWE Magazine do Polski. Najpierw kontakty z wydawnictwami podrzucałem WWE ja, potem robił to Rafał. Może coś z tego będzie. Oby. WWE to niszowa w Polsce rozrywka, która musi się zadomowić, jak w każdym cywilizowanym kraju. Robię wszystko w tym kierunku. Wracając do WWE4Kids – pomysł trafny, ale czy od razu geniusz?

3.Co Pan sądzi o galach Indy i Japońskim Wrestlingu ??

Gale Indy mają szczególny klimat. Wrestlerzy integrują się z publicznością, która mimo znacznie mniejszej ilości (można powiedzieć, że kropla w morzu w porównaniu do większych gal WWE), reaguje dużo bardziej emocjonalnie. Są ciekawym uzupełnieniem tego, co serwuje WWE. Jeśli chodzi o wrestling japoński nie chcę się jakoś szczegółowo wypowiadać. Próbowałem się do niego przekonać, ale po prostu nie trafia do mnie. Jest oczywiście widowiskowy, ale moim zdaniem jest to rozrywka na japoński rynek, coś jak Doda w Polsce (nie obrażając oczywiście nikogo).

4. Jaki wrestler według Pana najbardziej przyczynił się do rozwoju wrestlingu (oprócz Hulka Hogana)

Według mnie wrestling jest jak sztafeta – odchodzi jedna gwiazda, pojawia się inna, która przetarga popularność organizacji na własnych barkach. Odpowiem szybko i na temat na podstawie WWE – po Hoganie Ultimate Warrior, dalej Stone Cold, The Rock, Triple H, Shawn Michaels, obok nich wszystkich oczywiście The Undertaker. Są to ikony. Trzeba jednak pamiętać, że wrestling znacznie zmienił się od czasu, kiedy jego popularność dzięki Hulkowi Hoganowi sięgnęła wyżyn. Za tym stoją głównie cruiserzy. Zarówno ci z końca lat 80-tych jak The Rockers, Tiger Mask, Blue Blazer, jak i ci z 90-tych – Hardyz, czy cała rzesza wrestlerów z Japonii i Meksyku. Można by ich wszystkich wymieniać bez końca. Kieruję do WWE Vintage Collection na Eurosporcie, gdzie emitowana właśnie jest seria programów poświęconych walkom cruiserów. Znaczny wpływ na wrestling miała także oryginalna organizacja Extreme Championship Wrestling kierowana przez Paula Heymana i wszyscy wrestlerzy, którzy się przez nią przewinęli.

5.Dlaczego w RAW i Smackdown Pan i Pan Andrzej Supron komentujecie tak przychylnie dla face’ów i wychwalacie technikę takich wrestlerów jak John Cena czy Batista , którzy co by nie mówić geniuszami techniki nie są :) ???

Zawodnicy, o których wspominasz to topowi gracze WWE. Nasz komentarz oparty jest na wskazówkach ze strony WWE oraz własnych doświadczeniach. Nie zapominaj, że aktualne programy to nie wszystko, co komentujemy. W Vintage Collection niejednokrotnie podkreślamy, którzy zawodnicy w historii WWE wyróżniali się techniką. Jeśli chodzi o aktualne gale zwróć uwagę, że każdy z wrestlerów ma ograniczony zakres ciosów, które powtarza za każdym razem w różnych kombinacjach. Nie wyróżnia to więc żadnego z nich ponad to, co reprezentuje Cena, czy Batista. Mogą co najwyżej wyróżnić się szybkością, czy akcjami w locie.

6.Co Pan sądzi o takich wrestlerach jak : The Rock, Stone Cold Steve Austin i Hulk Hogan ??

Tak jak wspomniałem wyżej – ikony, które wynosiły wrestling ponad to czym jest. Czy ich technika była porażająca? Technika to nie wszystko. Wrestling to osobowość, charyzma, wygląd, sprawność, umiejętność wypowiadania się, gry aktorskiej i oczywiście techniki w ringu. Technika to nie wszystko, na czym trzeba się opierać. Udowodnili to wspomniani przez ciebie wrestlerzy... oraz wielu innych.

7. W relacji z wyjazdu na Wrestlemanię 25 napisał Pan ,że rozmawiał z Shanem McMahen o gali House Show WWE w Polsce .Czy mógłby Pan uchylić rąbka tajemnicy kiedy taka gala w Polsce się odbędzie ??

Shane powiedział, że są bardzo zainteresowani pojawieniem się w Polsce, ale te słowa to kropla w morzu. Mam stały kontakt z WWE i wierz mi, że nie jest to taka prosta sprawa. W każdym razie wiedzą, które polskie areny mają do wyboru, temat został już poruszony na zebraniu ekipy od imprez oraz śledzona jest na bieżąco ankieta na WrestleFans poświęcona cenom biletów. Osobiście stawiam na przyszły rok i katowicki Spodek.

8.Jakie ma Pan wrażenia po spotkaniu z gwiazdami WWE i pięknymi divami :)??I co może Pan o nich powiedzieć ??

Są to ludzie o wspaniałej osobowości. Najbardziej przypadła mi do gustu Maryse. Triple H to również świetny gość. Eve była trochę spięta. William Regal grał gentlemana. Chris Jericho mimo, że trzymał się swojej heelowej roli nie omieszkał pogadać ze mną o Iron Maiden i tym jak zagrali Smoke on the Water na jakimś polskim weselu w Poznaniu, na które wpadli dla jaj przejeżdżając obok lokalu. Maria była bardzo luzacka, wznieśliśmy razem toast jedną butelką piwa :) po przemowie Shane’a McMahona. Z Natalyą była kupa frajdy ponieważ nie jest za wysoka i nie mogliśmy się ustawić do oficjalnego zdjęcia, więc wziąłem ją na ręce, co rozbawiło wszystkich na imprezie. Mam je teraz w ramce z logiem WWE postawione na szafce, a kiedy na nie spoglądam uśmiech ciśnie mi się sam na usta. Wesoły klimat. Poznałem także Carlitę, Primo, Ricky’ego The Dragona Steamboata i przede wszystkim Howarda Finkla, który z WWE kojarzył mi się równie mocno jak Hogan, Vince, czy Gene Okerlund. Poza gwiazdami poznałem także ludzi z WWE, z którymi korespondowałem i muszę powiedzieć, że są bardzo fajni i imprezowi. Ogólnie klimat był wyśmienity, ponieważ miałem okazję napić się piwa z ludźmi z francuskiego oddziału Eurosportu (z którymi nomen omen również współpracuję robiąc This Week in WWE i Vintage Collection), Sky Sports oraz z wielu innych stacji, które emitują WWE. Szczególnie wesoło było w towarzystwie ekipy z Meksyku, którym doradzałem jakie piwo mają pić, po czym wyszliśmy z baru i bez orientu wsiedli do autobusu, który jechał na przedmieścia Houston, czyli do jakichś 50 km od naszego hotelu (ten z kolei był dwie, czy trzy przecznice dalej) :). Nikt z nas ich później nie widział. :) Podesłali mi jednak wspólne zdjęcie z lokalu, więc są cali i zdrowi. :)

9.Czy nowopowstała polska federacja Do Or Die jest stabilna finansowo i przetrwa próbę czasu ???

Ciężko mówić o stabilności finansowej. Don Roid stąpa po cienkim lodzie, o czym go już uprzedzałem wielokrotnie, opierając się na własnym bagażu doświadczenia związanym z próbami zorganizowania gal PPWF, a następnie serii programów typu Wrestling Society X z Radomia dla Extreme Sports Channel. Mam nadzieję, że DDW odniesie sukces. WrestleFans jest patronem DDW, więc zrobimy wszystko, aby było ok. O sukcesie, czy porażce zadecydują jednak wyłącznie fani.

10.W sieci po „drzwiach otwartych „ DDW pojawiło się wiele pozytywnych opinii na temat federacji ,lecz z jednego fani zebrani na drzwiach otwartych nie byli zadowoleni .Z komentarza na żywo , czy nie myśli Pan ,że lepiej by było komentować tak jak to robią w WWE ,TNA czy RoH i wydać później z komentarzem na np. DVD??

Do mnie z kolei dotarły z goła odwrotne głosy. Jak widać widownia była podzielona. Dało się to zresztą odczuć po zachowaniu trzech, czy czterech kolesi, którzy w końcu zapracowali sobie na kilka słów od Andrzeja. Z tego co wiem poszli go później za to przeprosić. Wracając do komentarza. Domyślam się, że chodzi o formę „na głos”. Don poprosił nas, abyśmy to powtórzyli podczas show 8.08.2009 w Karuzeli. Niestety Andrzej był poza Polską, a ja nie miałem możliwości pojawienia się, więc narzekający mieli porównanie. Jeśli będzie możliwość robienia komentarza jak w WWE, z pewnością tak zrobimy, jeśli Don poprosi nas o komentarz jak na otwarciu również to zrobimy bez względu, czy osobie/osobom na których podstawie oparłeś to pytanie będzie się to podobało, czy nie.

11.Dlaczego na początku kwietnia z forum Wrestlefans zostało wyrzuconych dużo wartościowych przecież userów??

Don’t hate the player, hate the game. Niestety jakiś czas temu wytworzyła się niezdrowa atmosfera za którą stało kilka osób wzajemnie podgrzewających się. Swoją spuścizną poczęstowali kilka innych osób, które dały się wysterować. Osobiście mam ich oraz ich zagrywki gdzieś, ale na pewne poczynania nie pozwolę. Doceniam natomiast ludzi, którzy cieszą się swoją pasję i są ponad podziałami. Nigdy nie agitowałem, ani nie napuszczałem na tego, czy tamtego, jednak zdarzało się tak wielokrotnie z przeciwnej strony. Było tak i tym razem. Nigdy nie zależało mi na dwulicowych osobach, dlatego podziękowałem im za udział na forum WrestleFans. Nic wielkiego i nie temat do roztrząsania, ale jeśli zadałeś to pytanie, odpowiedziałem. Obecnie jest tylu fanów wrestlingu, że dwóch, czy trzech rozkrzyczanych mniej nie zrobi różnicy, a co najwyżej podniesie poziom, bo zawsze wychodziłem z założenia, że nie ilość tylko jakość.

12.Dziękuję za wywiad :)

Dzięki :)

4 komentarze:

  1. Fajny wywiad, miło się czytało :)


    ale ja mam pytanie na temat ankiety o DX.
    Liczba dni do końca głosowania: 3648
    Ankieta trwająca prawie 10 lat ? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wywiad ! Przyjemnie go czytać . Dosyć dużo ciekawych kwestii zostało tu poruszonych .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny wywiad :)

    Do autora : jeśli dałoby radę proszę o kontakt ze mną na maila thepolishkiller@interia.eu, oczywiście jeśli to możliwe :)
    Pozdrawiam i odwalaj dalej taką dobrą robotę jak do tej pory :))

    OdpowiedzUsuń